طراحی آرم -لوگو
لوگو چیست؟
لوگو عنصری گرافیکی از علائم دیداری است بهطوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا با اشکال تصویری به صورت ویژه (و نه الزاماً خوانا) چیده شدهاست. در واقع لوگو نشانه ای از یک حوزه کسب و کار است که مخاطب در مواجه با آن برند را در ذهن خود حک خواهد کرد و در واقع هویتی از برند است که آن را از سایر کسب و کارها متمایز خواهد کرد.
در واقع هدف از طراحی لوگو، سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری لوگو در ذهن ها و دیده شدن برند در مسیر دلخواه صاحبان و مدیران تجارت ها می باشد. یکی از مواردی که در لزوم داشتن لوگو برای برند، اعتماد سازی و روابط کاری بهتر است.
یادگیری طراحی لوگو
اگر شما دانشجوی گرافیک هستید، طراحی لوگو را در دانشگاه آموزش خواهید دید و این آموزش ها نیازمند به روز شدن با استانداردهای جهانی است، بنابراین لازم است تا مطالعات خود را در سایت های بین المللی، مقالات معتبر و کتاب ها گسترش دهید و نمونه های موفق طراحی لوگو را بررسی و ارزیابی کنید.
همچنین اگر به طراحی لوگو علاقه مند هستید و دانشجوی رشته گرافیک نیستید، شما میتوانید در آموزشگاه های هنر آموزش های لازم را ببینید.
اصول طراحی لوگو
1- سادگی لوگو
بوگو باید ساده، بامفهوم و به دور از هر بهم ریختگی باشد. لوگوی قوی عناصر و المانهای کمی دارد که هر کدامشان را میتوان به سادگی شناسایی کرد و در انتقال حرفی که میخواهید بزنید، نقش دارند. در واقع لوگوی شما باید بدون حضور شما مفهوم را مخاطبتان برساند.
2- مدرن و مانا
برندها به دنبال پیشرفت هستند این به معنی آن است که شما باید لوگویی طراحی کنید که در طول زمان دمده نشود واصالت خود را در طولانی مدت از دست ندهد.
3- استفاده اصولی از رنگ
استفادهی هوشمندانه از رنگها میتواند ظاهری منحصر به فرد به لوگوی شما بدهد. رنگها این توانایی بینظیر را دارند که احساسات مخاطب را بر انگیزند. روانشناسی و یا اصول ترکیب رنگ را در لوگوی خود رعایت کنید.
4- چندمنظورگی
اگر کسب کار مشتری شما چندمنظوره باشد لوگوی شما باید این مسئله را به خوبی نشان دهد. وجود یک المان مفهوم را به مخاطب اشتباه میرساند.
5- فراموش نشدنی
یکی از ویژگیهای لوگوهای شرکتهای جهانی این است که شاهکارهایی به یاد ماندنی هستند. لوگوی شما باید طوری طراحی شود که مدتها در ذهن مخاطب بماند. اگر این اتفاق نیفتد، لوگو نمیتواند وفاداری مشتریان شما را بخرد.
6-باید در رنگ سیاه و سفید عالی به نظر برسد
به یاد داشته باشید که تبلیغات خود را در روزنامه ها، مجلات، اعلامیه ها و غیره تبلیغ کنید. در چنین تبلیغاتی، معمولاً ناشران تبلیغات را بی رنگ چاپ می کنند. در این حالت، طراحی لگو شما باید تأثیر خود را بر بینندگان بگذارد. لگو در رنگ ها چشمگیر به نظر می رسد. اما اگر در تبلیغات روزنامه ها کمتر چشمگیر باشد، باید مجدداً آن را طراحی کنید.
به همین ترتیب ، شما همچنین اسناد خود را از طریق فکس برای مشتری خود ارسال خواهید کرد. این لگو باید در یک نسخه فکس و همچنین در نسخه بی رنگ آن، تأثیر خوبی بگذارد. به همین ترتیب ، معمولاً طراحی بروشور به صورت سیاه و سفید به عنوان ابزاری برای تبلیغات ارزانتر است. اطمینان حاصل کنید که لگو موجود در بروشور خوب به نظر می رسد.
7-مشتریان خود را بشناسید
- قبل از شروع طراحی، درمورد شرکت تحقیق کنید.
- استفاده از یک پرسشنامه میتواند شروع خوبی باشد. با ایجاد یک پرسشنامه در مورد برداشت مدیران و کارمندان از شرکت سوال کنید. در این صورت نتیجه کار شما برای مشتریان قابل اعتمادتر خواهد بود.
- پس از بررسی پرسشنامه ها، میتوانید یک طرح اولیه برای لوگو ایجاد کنید.
- حتما راجب رنگ مورد نظر لوگو از مشتری بپرسید
- حتما راجب موضوع شرکت و خدماتی که ارائه می دهند سوال کنید