طراحی پیج اینستاگرام

بازدید: 704

اهمیت طراحی پست اینستاگرام برای داشتن پیج پردرآمد و محبوب در اینستاگرام

  زمانی که شما در پیج اینستاگرام خود از یک پست اینستاگرام طراحی شده و یکسان برای تمامی پست‌های اینستاگرامی که انتشار می‌دهید استفاده می‌کنید به آن قالب اینستاگرام گفته می‌شود. این قالب‌های طراحی (طراحی پست اینستاگرام با گوشی ) شده می‌توانند در بردارنده رنگ سازمانی، لوگو و دیگر عوامل مرتبط با برند شما مانند اطلاعات تماس و غیره باشند. زمانی که شما چنین قالبی داشته باشید ظاهر پیج اینستاگرام شما مرتب و آراسته خواهد بود و همین مرتبی و آراستگی در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. زمانی که شما از یک قالب طراحی شده استفاده می‌کنید باعث می‌شوید که مخاطب توجهش بیشتر به سمت پست‌های اینستاگرام شما جلب شود و همین توجه بیشتر باعث ماندگاری و گاهی اوقات فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما شود.

  برندهای زیادی در اینستاگرام رقابت می‌کنند زمانی که شما برای طراحی قالب اینستاگرام خود هزینه می‌کنید و زمان می‌گذارید علاوه بر اینکه در بین رقبای خود منحصر به فرد می‌شوید، فالوورهای بیشتری جذب می‌کنید و با صفحه حرفه‌ای پیروز میدان می‌شوید. گاهی اوقات بعضی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده کردن از قالب‌های از پیش تعیین شده و یا قالب‌های خیلی ساده، یک قالب اختصاصی و طراحی شده برای برند خود داشته باشند.

به همین علت می‌توانند از افراد متخصص و حرفه‌ای در این زمینه کمک بگیرند تا این کار را برای آن‌ها انجام دهند. زمانی که شما گاهی اوقات فالوورها با دیدن پست اینستاگرام جذاب شما ترغیب به خرید محصولات و خدمات می‌شوند. فالوورها پست با کیفیت شما را برای دوستان خود ارسال می‌کند. این کار به افزایش فالوورهای شما کمک می‌کند. این اشتراک گذاری باعث افزایش فروش شما می‌شود.

 

نقش طراحی پست‌ اینستاگرام در رشد پیج اینستاگرام

  اینستاگرام یک اپلیکیشن جذاب است که فضای مناسبی را برای تبلیغ در پیج اینستاگرام شما فراهم کرده است. این شبکه اجتماعی تصویر محور بوده و شما با قرار دادن چند پست و استوری می‌توانید فروش خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید. برند و محصولات خود را تبلیغ کنید و آن‌ها را در معرض شناخت و معرفی به مخاطب قرار دهید. استفاده از یک شیوه‌ی منحصر به فرد و خاص، به شهرت و محبوبیت صفحه‌ی کاری شما می‌افزاید. یکی از اصلی ترین مکمل ها بعد از طراحی سایت فروشگاهی، طراحی یک پیج حرفه اینستاگرام است.

  اگر فکر می‌کنید با گرفتن یک عکس از محصولتان بدون توجه به جذابیت تصویر و صرفا جهت نمایش کالا می‌توانید به فروش و رونق کسب و کار خود بیفزایید سخت در اشتباه هستید و از همین حالا بدانید که بازده چندانی نخواهید داشت. قرار دادن یک عکس به صورت ساده و خام در اینستاگرام، محصول شما را به یک عکس گذرا از نگاه بیننده تبدیل می‌کند. عکسی که شما برای تبلیغ محصول خود استفاده می‌کنید باید بسیار جذاب و زیبا باشد تا بتواند مشتری را به خرید آن تشویق کند. 

 

تفاوت طراحی پست اینستاگرام گرافیکی و لی اوت اینستاگرام چیست؟ 

 منظور از طراحی لی اوت اینستاگرام انتخاب 9 یا 15 پست پشت سر هم هست که دارای یک هویت بصری باشد و همگی از یک قاعده مثل رنگ بندی یا ترتیب پست ها داخل پیج اینستاگرام شما پیروی کند. اما در طراحی پست شما فقط یک پست گرافیکی برای پیج خود سفارش میدهید و ممکن است از قواعد گرافیکی یا محتوایی پیج شما پیروی نداشته باشد.

  به عبارتی یک طراحی گرافیکی پیج اینستاگرام لذت بخش می تواند  موجب تبلیغات غیر مستقیم و پنهانی برای محصول شما شود.. باید اعتراف کنیم اولین چیزی که مخاطب را جذب می‌کند یک پست گرافیکی شکیل و چشم نواز داخل پیچ اینستاگرام شما است. طراحی پست های  اینستاگرام با توجه به اصول آن، همان چیزی است که مخاطب را به سمت پیج اینستاگرام شما می‌کشد. به محصول فرصت معرفی خود را می‌دهد و در نتیجه موجب افزایش فروش و افزایش فالوور واقعی و هدفمند پیج اینستاگرام شما می شود. هر محصول، شیوه‌ی طراحی پست اینستاگرام مخصوص به خود را می‌طلبد ولی در نهایت هدف این است که محصول شما در دید مخاطب برجسته شود. این طراحی‌ها برای عکس، ویدئو، استوری و ... متفاوت انجام می‌شود.

  

 روش های طراحی پست اینستاگرام

  راه‌های بسیاری برای طراحی پست‌ها وجود دارد که شاید خود فرد هم با استفاده از این روش‌ها بتواند از پس طراحی پست‌های اینستاگرام بربیاید ولی در بیشتر موارد این امر، امری تخصصی محسوب شده و هر کس قادر به طراحی پست‌های جذاب برای اینستاگرام نخواهد بود. از آن جایی که عکس‌ها در بهتر دیده شدن پیج اهمیت بسیاری دارند، سپردن طراحی چنین پست‌هایی به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، مناسب‌تر از انجام آن‌ها توسط خود فرد خواهد بود. نمادین با چندین سال تجربه در زمینه مدیریت شبکه های اجتماعی، به بهترین نحو محصولات و خدمات شما را در قابل پست‌های اینستاگرامی در اختیار مخاطب قرار داده و با رعایت اصول در زمینه طراحی پست اینستاگرام و همچنین داشتن خلاقیت‌های منحصر به فرد در جذب مخاطب بیشتر به پیج شما کمک خواهد کرد.

  

 طراحی پست اینستاگرام گرافیکی یا  عکس های رئال؟ بهترین را انتخاب کنید

  همان‌طور که می‌دانید، اینستاگرام شبکه اجتماعی بر پایه تصویر است و بیشتر از آن که تولید محتوا متنی توجه مردم را به خود جلب کند، تصاویر در جلب توجه مردم نقش دارند. با استفاده از همین نکته می‌توان تصاویری خلق کرد که داستان مورد نظر شما را بیان کرده و مطلبی که در ذهن دارید را به شیوه‌ای مناسب به بیننده منتقل کند.

 به طور مثال استفاده از عکس نوشته ها در این شبکه اجتماعی به بیشتر دیده شدن مطالب شما کمک بسیاری خواهد کرد. به کمک این روش می‌توان به صورت یک‌جا هر چه در ذهن خود دارید را به مخاطب منتقل کنید. از ویژگی‌های استفاده از عکس نوشته‌ها می‌توان صرفه‌جویی در وقت مخاطب را نام برد زیرا تنها با دیدن عکس و خواندن متن کوتاه نوشته شده در آن مطلب را فرا گرفته و نیازی به خواندن کپشن که در بسیاری از موارد طولانی هستند نخواهد بود. 

  عکس‌هایی که برای پست یا استوری اینستاگرام طراحی می‌شوند باید هدف شما را در دید بیننده برجسته‌تر از سایر محتویات موجود در عکس نشان دهند. به عبارتی عکس نباید توجه مخاطب را از اصل موضوع و هدف شما منحرف کند. به تصویر کشیدن هدف و ارائه‌ی اطلاعات لازم و کافی در یک عکس مخاطب را بیشتر جذب می‌کند. این به این معنی است که تبلیغ محصولات و خدمات در قالب عکس بازخورد بیشتری داشته و از طریق آن بهتر می‌توان با مخاطب ارتباط برقرار کرد.

  

 طراحی پست ویدئو برای اینستاگرام را از دست ندهید

 ساخت ویدئو اینستاگرام از ساخت عکس پر زحمت‌تر بوده و در همین راستا نیاز به تجربه بیشتر و همچنین مهارت بیشتر خواهد داشت؛ به همین منظور برای داشتن ویدئوهای باکیفیت نیازمند فردی خواهید بود که قادر به ساخت ویدئوهایی مناسب با موضوع کاری شما باشد. ویدئو پست اینستاگرام 60 ثانیه هستند. قابلیتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده این است که می‌توانید فیلم‌هایی که بیش از 60 ثانیه هستند را به چند قسمت تبدیل کرده و هر کدام را در 60 ثانیه برش دهید. سپس همه‌ی قسمت‌ها را در یک پست در اختیار مخاطب قرار دهید.

  در قرار دادن پست‌های ویدئویی دست شما برای ارائه‌ی هدف بازتر است و فرصت بسیار بیشتری را برای القای منظور خود به مخاطب دارید. اما نکته‌ی قابل توجه در اینجا این است که عکس بیننده‌‎ی بسیار بیشتری نسبت به فیلم دارد. فیلم به دلیل تاخیر در ارائه‌ی مفهوم و نیاز به صرفِ وقت بیشتر بیننده‌ی کمتری می‌گیرد. اما از طرف دیگر اگر پیج شما دارای محتواهای آموزشی است، می‌‍توانید از آپشن دیگر اینستاگرام به نام igtv استفاده کنید که قابلیت به اشتراک گذاری فیلم‌های طولانی به صورت یکپارچه بدون نیاز به کراپ و برش است. به طور کلی تولید محتوا در اینستاگرام تاثیر مستقیم بر میزان پیشرفت کسب و کار و مدیریت پیج اینستاگرام شما در این شبکه اجتماعی دارد.

 

هدف طراحی پست اینستاگرام باکیفیت و جذاب چیست؟

 طراحی پست اینستاگرام با هدف افزایش مخاطب و ترغیب مخاطب برای خواندن بقیه‌ی مطلب انجام می‌شود. استفاده از اصول بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، شما را راحت‌تر به این هدف می‌رساند. یکی از فواید طراحی پست اینستاگرام افزایش دنبال کننده است.این بخش و توضیحات یکی از قسمت ها و زیر مجموعه های مدیریت پیج اینستاگرام است. 

 نکته‌ای که در این قسمت می‌توان به آن اشاره کرد این است که گاهی میان فعالیت‌های روتین پیج، یک کار  هم چالشی قرار دهید. در کارهای چالشی طراحی پست به صورتی انجام می‌گیرد که مخاطب هم خود درگیر پست می‌شود و هم با تگ افراد دیگر و به چالش کشیدن آن‌ها میزان بازدید پیج را افزایش می‌دهد. بنابراین می‌توان گفت طراحی زیبا می‌تواند علاوه بر ارائه موضوع و انتقال هدف، به گسترش صفحه‌ی شما نیز کمک می‌کند.

 

 طراحی خلاقانه پست اینستاگرام راه میانبر در جذب فالوور واقعی

  تا زمانی که وارد حوزه‌ ارائه‌ خدمات به وسیله‌ اینستاگرام نشده‌اید متوجه رقابت شدید پیج‌ها در جذب مخاطب نخواهید شد. طراحی مناسب یک پست، گام اول در جذب مخاطب است و برگ برنده‌ شما خواهد بود. یک پست اینستاگرامی باید اغوا کننده باشد و احساساتی همچون حس تحسین، کنجکاوی، لذت، صمیمیت، آرامش و ... را برانگیزد. برای اینکار در پست می‌توان از مبالغه و نوآوری نیز استفاده کرد.

  شما می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود یک سبک خاص را برای پیج خود اتخاذ کنید. این روند مستلزم مجموعه‌ای ایده است که شما در میان آن‌ها زیباترین را انتخاب کنید. برای نمونه پست‌های شما از نظر شکل هندسی می‌تواند متفاوت باشد یعنی عکس مورد نظر را در یک قاب قرار دهید و کل عکسهای پیج در این قالب قرار گیرد. برای نمونه می‌توانید از یک قاب دایره‌ای، مثلث و ... بهره گیرید. رنگ پست‌های شما می‌تواند نشانی از پیج شما را در خود داشته باشد. برای مثال پست‌ها می‌تواند سفید، سیاه، سیاه_سفید و یا رنگی باشد. یا اطراف قاب را به این رنگ‌ها مزین کنید. این نکات می‌تواند مانند مهر پیج شما عمل کند و پست‌های شما شناخته شده شوند و نشانی از کار شما باشند. این موضوع بر جذابیت کار شما و انحصاری بودن پیج شما می‌افزاید.

  قدرت استفاده از پرسش و پاسخ در دل یک تصویر اینستاگرامی پست شده باعث به چالش کشیدن ذهن مخاطب شده و همین درگیری ذهنی مخاطب را به سمت خواندن و توجه کردن به مطلب نوشته‌ شده‌ شما در کپشن سوق می‌دهد. در واقع قدرت طراحی شما در تصاویر است که تعداد مخاطبین اینستاگرام را افزایش داده و آنها را بر پست شما میخکوب کرده و وادار به توجه می‌کند.

 

خرید پیج اینستاگرام و تبلیغات اینفلوئنسری اینستاگرام برای پیشرفت فوری پیج شما!

 

چگونه در پیج اینستاگرام پست خلاقانه طراحی کنیم؟ 

  یکی از عواملی که همیشه باعث متفاوت شدن تبلیغات گسترده اینستاگرام و طراحی‌ اینستاگرام یک برند خواهد شد خلاقیتی است که آن در طراحی پست یا استوری اینستاگرام با گوشی و تبلیغ بکار برده می‌شود.در ادامه انواعی از روش های آن را به شما معرفی می‌کنیم 

طراحی پست اینستاگرام با ترکیب رنگ سیاه و سفید در پس زمینه

  یکی از ایده‌هایی که در طراحی قالب اینستاگرام پیشنهاد می‌شود پس زمینه سیاه و سفید در پست‌هایی است که منتشر می‌شوند. بعضی از ابزارها هستند که به شما کمک می‌کند قسمتی از تصویر خود را سیاه و سفید کنید و مابقی آن را بارنگ طبیعی خود نگه دارید. با استفاده از این ترکیب می‌توانید پست‌های خود را منحصر به فرد کنید. 

آموزش طراحی پست اینستاگرام با انتخاب یک تم پست رنگی تیره

  شما می‌توانید از یک تم پست تیره برای قالب اینستاگرام خود استفاده کنید و عکس‌هایی که می‌گیرید تاریک و تیره باشند. شما می‌توانید این تیره بودن را در عکاسی‌های خود لحاظ کنید یا با استفاده از نرم افزارهای مختلفی که وجود دارند از فیلتر تیره برای عکس‌های خود کمک بگیرید. 

طراحی حرفه ای پست اینستاگرام با انتخاب رنگ‌های فانتزی

  اگر شما طرفدار یک تم پست نگی شاد و رنگارنگ هستید، می‌توانید از این قالب استفاده کنید. در چنین قالب‌هایی باید عکس‌هایی با رنگ بندی شاد و فانتزی بگیرید. انتخاب این تم پست رنگی می‌تواند مخاطبان شما را به وجد بیاورد و پیج شما را شادتر نشان دهد. 

انتخاب یک تم پست رنگی ثابت در قالب اینستاگرام

  شما می‌توانید برای پست‌هایی که منتشر می‌کنید از دو یا سه رنگ مشخص استفاده کنید و در تمام پست‌های خود از آن کمک بگیرید. در چنین قالب‌هایی در حقیقت این رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، مشخصه اصلی و ویژگی منحصر به فرد صفحه شما خواهد بود که توجه مخاطب را به خود جلب می‌کند؛ به‌عنوان مثال اگر شما صاحب کسب و کاری هستید که می‌خواهید برند خود را در پیج اینستاگرام منحصر به فرد و حرفه ای کنید، می‌توانید از یک تم ساده استفاده کنید. این کار باعث می‌شود زمانی که مخاطب پست‌های شمارا می‌بیند، یاد برند شما بیفتد و برند شما از این طریق تا مدت‌ها در ذهن مخاطب باقی بماند. 

استفاده از عکاسی منحصر به فرد در طراحی پست اینستاگرام

  یکی از ایده‌هایی که معمولاً در طراحی قالب اینستاگرام (طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ ) افراد از آن استفاده می‌کنند عکاسی کردن از یک سوژه ثابت است؛ به‌عنوان مثال شما یک محصول خاص را در نظر بگیرید و از آن با شیوه‌های مختلف و ایده‌های خلاقانه عکاسی کنید و آن را منتشر کنید. این قالبی که انتخاب می‌کنید منحصر به فرد و نمادی از محصولات شما خواهد بود. سبک عکاسی شما منحصر به صفحه و محصولات شما خواهد بود. 

انتخاب سبک مینیمالیست در طراحی قالب

 نمونه دیگری از ایده‌هایی که شما می‌توانید در طراحی پست و استوری (طراحی پست اینستاگرام با فتوشاپ) خود از آن استفاده کنید سبک مینیمال است. با توجه به هدف و موضوعی که شما دارید می‌توانید از این سبک در طراحی قالب اینستاگرام (طراحی پست اینستاگرام با گوشی) و پیج خود استفاده کنید. کوچک‌ترین جزئیاتی که در هر عکس شما وجود خواهد داشت قدرت زیادی دارد و می‌تواند یک پیام خاصی را به مخاطب خود منتقل کند. 

استفاده کردن از تم پست با پشت زمینه سفید یا روشن

  یکی از ایده‌هایی که در طراحی قالب اینستاگرام (طراحی حرفه ای پست با گوشی) وجود دارد این است که شما پس زمینه سفید را برای عکس‌های خود انتخاب کنید. زمانی که شما این تم پست را انتخاب می‌کنید باید در فضای سفید عکاسی کنید. حال این عکاسی می‌توانند از محصولات، خدمات یا شخص مورد نظر شما باشد. شما باید هنگام عکاسی از وسایلی که تم پست رنگی سفید دارند کمک بگیرید تا عکاسی شما جذاب‌تر شود. گاهی اوقات افراد ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه صرفاً رنگ سفید استفاده کنند از یک تم رنگی روشن استفاده کنند و در عکاسی‌هایی که انجام می‌دهند از یک تم پست رنگی روشن کمک بگیرند. 

ایجاد تم موزاییکی در طراحی پست اینستاگرام 

  در این روش پست‌ها را در دو رنگ یا به هر شیوه‌ی خلاقانه‌ی دیگری می‌چینید. برای نمونه ارائه پست به صورت یک در میان آبی و زرد تم موزاییکی به پیج داده و در اولین بار ورود جذابیت خود را به نمایش میگذارد.

   

طراحی پست اینستارگرام و اهمیت محتوای پست ها

  محتوای یک پست اینستاگرامی باید جذاب باشد و احساساتی همچون حس تحسین، کنجکاوی، لذت، صمیمیت، آرامش و ... را در مخاطب برانگیزد. برای اینکار می‌توان از مبالغه و نوآوری نیز استفاده کرد. به طور کلی با رعایت اصول ذکر شده در این مقاله صفحات مخصوص کسب و کار خود را به روز و هدف مند تر کنید که اصطلاحا به این نوع از خدمات، مدیریت پیج اینستاگرام گفته میشود. تاثیر رعایت تک تک این موارد را در رونق کسب وکار خود می توانید به طور مشهود ببینید.

 

بازخوردها